onsdag 29 december 2010

Mamma och jag

Vi brukar låna handväskor mellan varann.
Eller rättare sagt, jag brukar låna en handväska av min mamma ibland.

Låter lite gulligt kanske.
Så där som när man var barn och ville bli som sin mamma.
-Ända upp i taket, typ ;-)

Nåväl, nu var det ju handväskor jag skulle skriva om.
Inte längden på mig eller min mamma.
Men det finns en praktisk orsak också.
Förutom den gulliga.

Nåväl.


Jag är ju som ni vet ingen handväsk-människa egentligen.
Jag har alltid så mycket som inte ryms i en handväska.
Jag hittar aldrig en handväska som verkar passa mig.

Men.
Det gör alltid min mamma.
Hittar en bra handväska.
Till sig.
Som faktiskt passar mig, också.

En magisk egenskap hon verkar besitta.

Ta Betty Boop:en tex.

Perfekt med alla små fickor och fack.
Axelrem och vanliga "handtag".
Svart, söt och lagom.

Och min mammas.

Som tur är har jag fått låna den.
På lite lagom obestämd tid.

Men i dag var det jag som köpte en handväska till min mamma.
På Systembolaget!
Det ni!
Inga små fickor men ett tre liters fack, med tappkran!
Glittrig och lite lagom glamorös.
Fin va!


*kanske nåt för tjej gänget*


Och mamma, du behöver inte lämna tillbaka den!



Kram J.

2 kommentarer:

  1. Tack för den kära dotter.Blev glatt överraskad!
    Ingen Betty Boop, men kanske Gucci!!!
    Den handväskan kommer att få vara med på våra "tjej"träffar i vår .
    Och...tur att jag inte behöver lämna tillbaka den
    Kram

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn: Eller Versace :-) Bra att den passade. Kramkram.

    SvaraRadera