lördag 4 december 2010

Hockey Cup

I morse steg vi upp tidigt för Maken skulle spela hockey och jag skulle skjutsa honom så jag kunde ha bilen sen.
So far, var allting lugnt.
Maken rafsade ihop hockey munderingen som hängde på tork i badrummet och packade ner alla attiraljer.
So far, var allting fortfarande lugnt.

Jag skjutsade dit honom.
Susade hem.

Sen susade jag tillbaka, lagom till andra matchen som jag såg i sällskap med bror min.


*Maken <3 *


Matchen gick bra, de vann med 4-3.

Sen åkte jag hem.
Och så tillbaka 2 timmar senare, i full snöstorm.
Snörök och noll sikt efter E4an.

Men jag kommer fram och känner mig rätt nöjd.
Inte ont anande.

Då berättar Maken att han ur sin hockeybag fått upp, förrutom sina kläder, ett par av mina.
Och det var inte ett par av mina randiga sockar direkt...

-Mina trosor!
-I omklädningsrummet!
-Bland alla spelare!

-Ja, de måste ha kommit med då han plockade ner allt annat i från sträcket i morse.

So far, NOT good.

En av de han spelar med, jobbar han åt, som konsult.
Nästa fredag ska vi och äta julbord med dem.


Det ska bli kul...




.

2 kommentarer:

  1. Ha ha! Ni har då antagligen förlängt livet lite på hockeyspelarna! :-)/A

    SvaraRadera
  2. A: Ja det kan man nog lugnt säga... :-)

    SvaraRadera