tisdag 21 december 2010

Granen står så grön och grann...

Nu är juleträdet klätt och det blev en gran helt i silver i år.
Brukar ha den färgsprakande med allsköns kulor, glitter och egentillverkade julgrans pynt men i år kändes det som att jag ville ha en stillsammare gran.


*lite blek kanske, men stillsam...*

Spiran är en riktigt gammal en i glas. Vi fick den då vi gifte oss av min svärmor och svärfar, som i sin tur fått den av svärfars föräldrar.
Den är så skör och vacker.

Förövrigt är sillen inköpt, och godaste senapen (fast jag äter inte skinka).
Senapen passar nog lika bra till prinskorven kan jag tänka mig.
Och den äter jag.



Egentligen är det själva Höganäs kruset jag vill åt, senapen får man ju liksom på köpet.


I morgon har Kottarna avslutning i Stora Kyrkan.
Sen börjar det efterlängtade jullovet.
Efterlängtat av både vuxna och barn.
Har laddat upp med en tjock bok att ligga och slappa med under mellandagarna.
Det ser jag fram emot.

Julstressen förresten, den är som bortblåst.

Antingen var det som M sa, att det berodde på att jag var så trött i går kväll.
Eller så beror det på att jag varit vaken sen 03.18 i natt och nu är så trött att det helt enkelt blivit kortslutning.

Nåväl, vilket som så känns det skönt.

I morgon ska vi rulla otraditionella köttbullar, göra örtsill och julshoppa i Luleå.

Och jag känner fortfarande ingen stress.

Undrar om det är bra eller dåligt...



Nu ska jag ta mig en blogg runda och sen ska jag försöka få fatt på Herr Blund, den lilla smitaren.


Hej på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar