tisdag 14 december 2010

Nightmare before christmas

Hu vilken mardröm jag hade i natt.
Den var så läskig att fast jag vaknade, ville det hemska inte försvinna.
Så jag gjorde det enda rätta.
Jag väckte M.

Sen kändes det bättre.
Även om det tog ett tag innan jag somnade om.

För att fortsätta drömma om fler knasiga saker.

Fast då väckte jag inte M.

Kändes som att det inte var befogat för drömmar om underjordiska tunnlar mellan Ica på Näsbyn och TV4:as sändningslokaler, dit man tog sig via hissar av modell; ångande diskmaskin.

Sen var det källar-loppisar som sålde slita, rosa bakpenslar och smörknivar utav papper.
Och jag som inte ens gillar att shoppa tyckte det var jättefina saker.
Gissa om jag slog till...
Känns som att jag varit på besök hos Alice i Underlandet i natt.

Blev med andra ord inte många timmars sammanhängande sömn.
För någon av oss.


Tror jag ska hoppa över den där triangelmärkta hostmedicinen i kväll...




.

2 kommentarer:

  1. Jo, det är tur att man har någon bredvid sig som man kan väcka när en mardröm riktigt vill slå klorna i en. Den andra drömmen lät onekligen lite... udda... :-)/A

    SvaraRadera
  2. A: Och med tanke på mina annars alltid så realistiska drömmar där jag handlar, tankar och gör annat vardagligt, så var den VERKLIGEN spejsad...

    SvaraRadera