torsdag 18 november 2010

Tids ekvation

Åkej.
Så här är det.

Jag behöver fler timmar på dygnet.
Inte för att hinna göra mer, utan för att ha tid att göra ingenting, samtidigt som jag får gjort det jag ska.
Hänger ni med?

Behöver bara några stycken.
En si så där tre, fyra.
Eller kanske två.
Timmar alltså.

Får jag det, ska jag inte önska mer.
I alla fall inte tjata om nåt mer.
Just nu.
Jo, kanske den där hushålls slaven jag önskat mig i ett par år.

Maken säger att jag inte behöver någon hushålls slav.
Jag har ju honom, säger han.
Jo, likom det.
Men honom, Maken alltså, vill jag kanske ha till annat.
Mer förlustelse liksom.

Ska han göra allt som hushålls slaven ska göra, då måste Maken också önska fler timmar på dygnet.

Och var köper man det?

Nu tänker ni kanske:

-Jammen, lösningen är ju att bara göra mindre.
Inte stressa över det som inte blir gjort.
Ta det lugnt och njut av tillvaron.
Enkelt.
Piis åv käjk.

Så jag tror jag lyssnar på er.
Ni har så rätt.
Disken tar jag imorgon.
Tvätt och dammsugning likaså.

Ska snöra mig på soffan och kika på tv istället.

Vilken bra idé!
Man kunde nästan tro att jag kommit på det själv ;-)




<3

1 kommentar:

  1. Om du kommer på ett sätt som gör att du får dessa extratimmar så hör av dig, är väldigt intresserad av samma sak :-)

    SvaraRadera