lördag 27 november 2010

Tänt var det här

Så här är det.

Lilla e är världens tröttaste just nu på morgonen.
Morgnar då det är dags att stiga upp och göra sig klar till skolan i synnerhet.
Han kliver alltid upp utan knot, men trött är han.
Å det vildaste.
Eller segaste kanske jag skulle skriva.

I morse, 06.28 tände han lampan!
Inte ett dugg trött.
Ska påminna honom det på måndag :-)


Vi har i alla fall fått en del gjort här idag.

Julstjärnor och jul ljusstakarna är på plats och min julebock i smide med adventsljus i står på frukostbordet och väntar.

Ute granen står också och lyser så fint med sina kulörta lampor, här på gården.
Finaste julegranen vi haft tror jag minsann.
En riktig Grann-gran ;-)


Tidigare ett år tyckte vi att vi hittat den perfekta.
Snöig och väldans julelik stod den där i all sin prakt.
Vi sågade ner den och släpade hem den.
Väl hemma, då den mesta snön dråsat av, såg vi att den liksom bara hade grenar på den ena sidan.
Hur vi nu kunde missa det.

Fast den blev rätt vacker ändå med lite ljus i glada färger, och särskilt vacker var den på kvällen, i kolsvarta mörkret.



Nu ska jag masa mig i säng och läsa min nya bok.
"Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann"


Ha det gott.
Kram J.

1 kommentar:

  1. Här julpyntade jag också igår så det skulle vara fint lagom till första advent idag, mysigt! :-) /A

    SvaraRadera