lördag 13 november 2010

Snigel post

I torsdags kom det ett sms.

"Nu har ditt paket kommit till Ica Supermarket Strandgatan..."

Något förvånad kan jag säga att jag kände mig.
Jag kunde nämligen inte minnas att jag beställt något.

Jo alldeles i början av augusti, lite kläder till Kottarna.

Hade för mig, då det paketet med Kotte-kläderna kom, att jag samtidigt hade beställt ett par byxor till mig.
I paketet fanns inga byxor.
Ingen notering om att så skulle ha varit fallet heller.
Så jag tog för givet att jag i vanlig ordning gjort som jag brukar.
Tänkt beställa något till mig, men sen struntat idet.

Så där och då i augusti funderade jag väl inte närmare på det.

Nåväl, jag hämtade ut paket idag i alla fall.

Och där låg mina byxor.

Och en medföljande orderleverans sedel med noteringen:
-Vi ber om ursäkt för dröjsmålet...

Åkej, jag godtar ursäkten.
Och det lilla dröjsmålet.
På, i det närmaste, 4 månader.

Byxorna är fina.
De är sköna.

Och jag är glad att det inte var shorts jag beställde.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar