onsdag 3 november 2010

Så här ska en älg smaka!

Lyckliga mig som har en make som är så bra på att laga mat.
Jag gillar också att fixa i köket, men ibland är det så skönt då nån annan gör det.

Till dagens middag blev det hemmagjorda hamburgare med gräddfil, tomater och rödlök.
Jag är inte så förtjust i hamburgerbröd, så jag tog en vanlig rostad fralla istället.
M kryddade älgfärsen med en påse färdiga kryddor, köpta på Ica.

Nu ska vi se om jag får med alla krångliga bokstäver...
Cevapcici spice mix, heter blandningen.
Santa Maria, tillverkarna.

Det blev verkligen sagolikt gott.
Och enkelt med färdig kryddmix.


*yummie*

Dessa ska vi definitivt göra fler gånger.


För övrigt har jag idag lärt mig hur mycket vatten yllisockar kan suga upp.
Mycket!
När ni städar badrummet, om ni nu som jag, får den briljanta idén att ni ska spola av golvet med dusch slangen...



Ta av er yllingarna innan.

Det underlättar.




.

2 kommentarer:

  1. Precis vad jag tänkte göra i kväll..
    Spola av golvet i badrummet..
    UTAN yllisar;;
    Bra tips!!!
    Gör det i morgon i stället! Kram o natti /önskar muminmormorn, som bara " gillar din blogg"

    SvaraRadera
  2. Lät som en jättebra idé med kryddblandningen och en mindre bra idé att spola golv med yllesockar på... :-D /A

    SvaraRadera