måndag 29 november 2010

När lusten slår till

Skulle gå in på en nyöppnad Önska butik här i stan idag.
Målet var att köpa födelsedagspresent till min egenhändigt adopterade-bonus syster som fyller år.

Både hon och jag samlar på Höganäs keramik tallrikar.
Två av varje färg.

Så två till hennes samling var det alltså tänkt.

Nåväl.
Jag köpte de två jag valt ut till henne.
I nya färgen äppelröd.

Och fyra stycken till mig själv...

Och en ljusstake...



Så går det då man släpper lös nån som just fått sin första riktiga lön på två år...

Skäms och fy mig, men attan vad nöjd jag är.
Så är det med det.



.

5 kommentarer:

  1. Helt rätt gjort! Klart du ska fira lönen! :-) /A

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att syster blev glad när hon fick nya tallrikar :)

    SvaraRadera
  3. A: Det tycker jag med :-) Fast jag blev lite vild och galen, så nästa gång ska jag gå in i en butik med billigare varor om känslan gör sig påmind.

    Anna: Ja, det var synd bara att de inte fanns i knallrosa, det hade varit det ultimata :-)

    SvaraRadera
  4. Min syster har nog med rosa, alla dessa kläder man fått av henne i rosa :)

    SvaraRadera
  5. Anna: Favoritfärgen som sagt.
    Hon gillar rosa lika mycket som jag inte gör det :-)
    Fast nu äger jag faktiskt två rosa tröjor! Är nog första gången sen jag gick i sexan typ...

    SvaraRadera