onsdag 17 november 2010

Minusgrader och Mysdag

Friska 19.8 minus grader i morse.
Alla hackar tänder utom lilla e och jag.

En skön dag som i övrigt började med besök hos min frisör.
Härligt att göra sig av med lite "pälsmössa" inför vintern.
Är galet varm av mig och inte blir det bättre med all kalufs jag av naturen är förärad med.

I och för sig är mycket hår en tillgång de perioder jag får höga doser kortison, för då händer det att det lossnar lite väl mycket frisyr.
Men just nu funkar det fint och mängden hår jag blivit av med idag är självvald och då känns det alltid bättre.


Sen var det bara att invänta att Kottarna kom hem från skolan.
Lilla e´s önskemål för dagen såg ut så här.

Först skulle vi spela tjuv och polis.
Jag fick vara polisen.
En mycket duktig sådan visade det sig.
Om det beror på att jag spelat spelet tidigare, otaliga gånger, eller om det bara ligger i min natur får väl vara osagt.
I alla fall håvade jag in en herrans massa pengar som belöning för de tjuvar jag fångade.

Nästa gång vill lilla e vara polis, för:
-Man tjänar nog mer på det...

Jojomen, så är det.


Sen stod bakning på listan.
Lilla e ville att vi skulle baka en Citronpaj av den sorten jag bakade förra veckan med A.


*viktiga ingredienser*


*klart!*

Medan pajen gräddades spelade vi en omgång bowling på Nintendo Wii.
Tänka sig. Jag hade tur och vann med 18 poäng.
Sen klådde han mig i diverse andra spel...

Kan säga att det var en stolt grabb som sedan bjöd Pappan och Stora E, som varit och spelat piano, på en mumsbit.



Önskemålet var att vi skulle ha grädde till och det gick hem hos alla utom hos Stora E, hon gillar inte grädde överhuvudtaget.
Men det är bland det enda hon inte äter, så det kan vi leva med ;-)

En riktigt mysig eftermiddag har vi haft lilla e och jag.
Fler sånna står på önskelistan.


Nu är det medicin, tandborstning och bokläsning på tur.
I nämnda ordning.





Tiddellipom

1 kommentar:

  1. Hm. Du vet väl att det är till sommaren man brukar vilja minska på kalufsen inför värmen?
    ;-)
    Vad kul att citronpajen går hem även hos barnen, längtar redan till nästa gång vi ska baka & laga mat ihop, du och jag. /A

    SvaraRadera