tisdag 23 november 2010

I kväll har det Blossats

Hade bästa A.et på besök ikväll.

Vi provade årets Blossa glögg och fikade.



A hade tagit med sig pepparkakor.
De var godare än glöggen.

Men flaskan var i alla fall glittrig.
Jag gillar glitter.

Nåväl, glöggen i sig, var lite för spritig, tyckte jag.
Fast jag antar att man får räkna med det då den är köpt på Bolaget och innehåller lite promillar.
Förlåt, procent.
Jag kom inte upp i några promillar.
Inte efter en matsked eller två.

Men den var faktiskt lite godare kall, än varm.

Pepparkakorna var lika goda allihop, hur som helst man åt dem.
Jag vet, för jag provade ett par stycken.

Vi har haft en trevlig kväll.
Fler sånna får det lov att bli.

Fast nu ska jag gå och lägga mig.
Kommer att sova gott.
Natt natt.

Ses i morrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar