fredag 12 november 2010

Fredagsmys

Fredag fredag, sköna helgen väntar.
Det här är min bästa dag på hela veckan.
Helgen ligger framför en, helt orörd.

Kottarna och jag har gjort stan i eftermiddag.
Farsdags present skulle inhandlas till Muminpappan, och en extrajacka till lilla e.

Snabbt avverkade vi inköp av present och så var det dags för jackan.
Snälla expediten i affären visade oss lite olika modeller.
Och lite olika, men ändå väldigt lika, prisklasser...

Jag hittade en jag gillade.

Pris: 1900 kronor.

Skulle inte tro det.

Visst, jag gillar bra kvalitet.
Det är nödvändigt att kläderna håller och funkar för snölek i timmar och för kyla.
Vi bor ändå där vintern håller i sig en sisådär 6 månader.
Jag är beredd att betala en slant.
Det är det värt, med tanke på hur mycket Kottarna är utomhus, hela vintern.
Men 1900 spänn, för en extrajacka, till en nioåring som växer så det knakar.
Nä.

Sen hittade lilla e en jacka han blev storm förtjust i.

Bra kvalité.
Och det var både täckjacka och täckbyxa.
Priset?
Hade fått två set och typ ett byxben till, för vad bara den första jackan vi såg på hade kostat.

Så vi slog till.

Lilla e håller på att förgås av förväntan inför i morgon, då han ska ut och prova nya stassen.

Vi är nöjda.
Och inte helt barskrapade.

Helg handlade på Ica och avslutade rundan med att åka och fika på Lyktan.

Två fredags trötta Kottar och en helgsugen Mumin mamma.
Tre festisar, ett wienerbröd, en morots ruta och en potatisbakelse och så en Delikatess i en påse, hem till pappan.
Så skönt det var, att sitta ner en stund och pusta ut och vila fötterna en smula.

Sen har vi gjort egen pizza till middag och Kottarna har valt fredagens goda-middag-dryck...


*årets första*


Nu är vi redo.
Helgen kan börja.



Ha en skön fredagskväll allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar