onsdag 27 oktober 2010

Varm choklad och plättar i luften.

Varm choklad är det som står på menyn idag.
Flytande kost gäller fram tills på fredag och än går det riktigt bra.

I morgon kommer att bli den tuffaste dan med många liter vatten och fyra liter "sköljmedel"...
Men det kommer att gå det med.
Vi får fira på fredagkväll med nåt gott.

I morse har jag och M varit på barnens skola. Stora E skulle vara med på Talangjakten de ordnat.
Alla barn som ville fick vara med och göra det de hade lust med.
Det var trolleri tricks och rullstols konster. Sång, dans, bolltrixande och så Våran Stora E som spelade piano.
En väldigt diplomatisk jury delade frikostigt ut poäng bestående så gott som enbart av nior och tior.
Stora E kom på delad andra plats och var nöjd med sitt bidrag, Green Days 21 guns.
Hejja tjejen!
Vi är så stolta över att du vågade uppträda inför all publik!

När jag sen i eftermiddag hämtade M på jobbet, gjorde vi lite ärenden och sen tog vi oss en sväng förbi Buketten här i stan.
Mina olivträd är nämligen inhysta hos svärmor under vintern, för att få det lite svalt och skönt.
Dom bor nu i hennes källare fram till våren, så får vi se hur de tar sig sen.
Det har som sett lite tomt ut här i våra köksfönster, men det rådde vi bot på i dag.

Maken förärade mig med dessa fina.
Och namnet tyckte han var rätt festligt också.







Fina små "plättar i luften" och nya krukor till.
Nu hoppas jag bara att de överlever ett tag.
Jag förklarade mitt problem för blomsterhandlaren. Ni vet det där med mina icke-gröna-mer-svarta-fingrar.

Det är lugnt svarade han.
-Kör dem inte i micron.
-Okej, check...
-Ha dem inte ute på altanen nu.
-Okej, det kan jag nog också klara...
-Vattna dem bara så jorden hålls jämnt fuktig.

Jahapp.

Där föll det. Vattna med jämna mellanrum.
Det är ju just det jag suger på.
Men, men. Vi får väl se.
Helt underbara att se på är de iallafall, än så länge.
Söta små blad som liksom svävar.

Sen sa han:
-Att till våren, då kan man bara ta en liten reva och nypa av och sen planterar man den så har man nya blommor igen.

-Jomenvisst, om de fortfarande lever då.


Nu ska jag ta och dricka lite mer varm choklad tror jag...
Eller kanske jag ska ta och lyxa till det med lite buljong.


Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar