söndag 3 oktober 2010

Troll i sängen

På torsdag är det dags för den årliga kontrollen.
Och som vanligt innan jag ska göra koloskopin, blir jag en smula besatt...

Jag måste ha all tvätt tvättad och huset städat.
Renbäddade sängar och annat i ordning.

Kanske lite nojjigt, men det handlar lite om att jag vet att jag inte kommer att orka göra speciellt mycket de närmaste dagarna.
Då spelar det ingen roll att Maken fixar det jag inte orkar.
Det måste vara gjort innan...
Mest handlar det nog om att behålla kontrollen.
Egentligen handlar det nog bara om det, när jag tänker efter.

För den som aldrig har gjort en sådan undersökning är det nog själva undersökningen man fasar mest för.
När man som jag, ska göra sin tolfte, är det resultatet som skrämmer en från vettet.
Efter tio år med Ulcerös kolit vet man hur det ska se ut och hur man inte vill att man ska se ut, på insidan.
Och då är det inte själen det handlar om ;-)

Såklart tänker jag att det kommer att gå bra.
Men när man är vaken fyra på morgonen är det svårt att inte låta tankarna susa runt med en massa "om" och "men".


Mumin Mormorn har varit över en stund idag. Vi har hjälpts åt att gå igenom några kartonger med saker som ska kastas och en del som ska sparas eller ges bort.
Känns skönt att det är gjort.
*tack fina Mamma för hjälpen*


Nya sängkläderna som jag har köpt tidigare.
Dessa troll ska vi kampera med i natt...


Övre bilden är lånad från kotteshoppen.se, där jag beställt sängkläderna. Superfin kvalité även om priset kanske var i saftigaste laget.



Men jag kunde bara inte motstå dem...


Nu ska jag se om M jobbat klart och fråga om han vill se Irene Huss på 5:an med mig.



Kram kram.

1 kommentar:

  1. Förstår din oro.Vi människor har en förmåga att
    oroa oss i förväg, för det som kanske händer.

    Tack för en trevlig eftermiddag igår.Som du ju vet..gillar jag att ´röja` ,för det blir så gott om plats efteråt OCH det är lite som att gå på loppis,,,,man hittar mycket som kan sparas till
    nästa ´röj´.
    Det kom jag på, när jag kom hem. Så nåt litet tygstycke hann aldrig in i skåpet!!!!
    Ha en bra dag/ MuminMormorn

    SvaraRadera