söndag 10 oktober 2010

Tionde i tionde, tjuguhundra tio

En helt vanlig dag isi Smé.
Fasters finaste och min lillebror har hängt med oss idag.
Alltid trevligt med sällskap, en lång lat söndag som denna.

Kottarna och den lilla, (förlåt, läs; stora...) Kotte-kusinen har lekt kurragömma både inne och utomhus.
Utomhus, i stormande vind.
Och regn.
Rackarns kul, men Fastern fick allt lov att kika ut då och då för att se så den STORE lille killen inte blåste till väders.

De har hunnit bygga koja med min tvättställning.
Spelat memory spel och har haft värre roligt i stor kusinernas rum där uppe, har det låtit som.

Vi andra har också ordnat med lite grejjer.
Alla mina nya lampor är monterade och upphängda i köks fönstren.
5 st, närmare bestämt.

Fint blev det.

Och ljust.

Tack finaste maken för det.
Och bror min, som också var med på ett hörn.

Kycklingburgare med potatisklyftor till middag.
Ballerina kladdkake-kakor doppade i mjölk till efterrätt.
Hu, jag kan inte med smaken av dem, men Kottarna doppade och mumsade.

Sen har jag tvättat fyra maskiner tvätt.
Fyllt diskmaskinen och kört den.

Gått igenom schemat och matlistan för veckan som kommer.
Sorterat förra veckans reklam och dagstidningar.

Nu hänger och dräller jag bara i soffan.
Och väntar på M som strax kommer hem från hockey träningen.



En helt vanlig söndag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar