söndag 17 oktober 2010

Söndagsmiddag på Uta´ backen

Svärmor som egentligen fyller år först i morgon, bjöd oss på middag idag.



Vi fick potatisgratäng, rostbiff (fast jag fick kyckling), svampstuvning, massa grönsaker av olika slag och sen var det två olika såser.



En slags grönsaks grej hon gjort bestod av rödbetor, morötter och gul lök som kokat ihop lite med nån kryddning.
Det var jättegott.
Tillåme Maken som inte är så förtjust i rödbetor gillade det.

Så tack kära svärmor för en härlig middag.


Nu ska jag plocka ihop lite tills i morgon och sen ska jag krypa ner med en bok.
Börjar kännas att man vaknat klockan 6, sju dagar i rad nu.

*lite trött i mössan*

Fast jag vaknar hellre tidigt och lägger mig tidigt.
Om jag bara kommer mig för...
Som nu...


G´natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar