söndag 24 oktober 2010

Ser man bättre med C-vitamin ?

Maken lagade pasta och sin goda köttfärssås till middag idag.

Efter middagen tog jag mig ett päron.
Maken, som överlag inte är någon storätare av vare sig frukt eller bär, han tog sig en mandarin.
Jag såg nog en smula förvånad ut.
Jag var förvånad.

Maken ler och säger;
-Ja, nu klarar jag mig från skörbjugg den här veckan!

Mmmm, det får jag hoppas.
Annars kanske de två liter apelsinjuice han drack i går och idag hjälper :-)


*goda päron*

Som vanligt har M varit på hockeyträning i kväll och jag passade på att hälsa på en kompis under tiden.
Var en rolig söndag-kvälls grej.
Annars blir det inte att jag gör så mycket då han tränar.
Plockar lite här hemma, ser tv eller läser.

Jag gillar egentligen inte söndagar.
De känns inte som en ledig dag.
De känns bara som en väntan på måndagen.
Redan på söndag morgon är det som att helgen är slut.

Nu ska det bli lite ändring på det.

Ska hitta på nåt på söndag kvällarna istället.
Då känns det nog mer som ledigt.
Då kan jag vänta på det där jag ska göra på kvällen, istället för att vänta på måndagen.

Det här var ett av mina bättre påhitt.
Tänk vad jag kan...



Nu blir det sängen och några söndagsbilagor.


Syns nästa vecka ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar