torsdag 28 oktober 2010

Rapport från nya lyan

Jag har boat in mig på dagens bäst placerade område.
Dubbelsängen.
7 steg från badrummet, här på vindan.

Har det egentligen rätt bra på mina 3,6 m2.
Har allt jag behöver här.
Mobil, trådlös hemtelefon, datorn och tidningar.
Ett tjockt täcke och två sköna kuddar.



Jag har fin utsikt över talltopparna.



Men det hjälper föga.
Det suger det här.
Jag är trött, gråtfärdig, hungrig och frusen.
Maken har massor att göra med jobb, sidda-med-jobb och sen hockey träning.
Det är tyst i huset och jag har ingen att prata med.
Jag saknar Kottarna helt galet mycket.
Tiden går såå sakta, då man har tråkigt.

Jag gruvar mig som attan och jag gnäller som sjutton.

Enda trösten är att det är över på 16 timmar, räknat från nu.
För den här gången.




Klockan sex är det tänkt att jag börja dricka den första litern.
Tills dess hittar ni mig här, under mitt fluffiga täcke.

En eremitkräfta i sitt nya skal.
:-)


Så skål på er och håll tummarna.



.

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna!!!! Fick mail av lilla E idag, där han berättade att stora E kom tvåa i Talangjakten. Stolt lillebror.

    SvaraRadera
  2. Här hos Grannfrun hålls alla tummar å tår som bara går!!! Men det kommer ju att gå jättebra även den här gången, eller hur! Man måste i alla fall tänka positivt :-)

    SvaraRadera
  3. Tänker på dig! Muminmormorn vill gärna vara med dig, de vet jag. Så du vet att vi tänker på dig.
    F

    SvaraRadera