lördag 2 oktober 2010

Lördag på en lista

I dag har jag vaknat på alldeles utmärkt humör.

Har hunnit med massor med saker:

Vaknat kl 6 då M skulle till skogen.

Läst ut en bok som jag lånat.

Somnat om en stund.

Vaknat igen.

Duschat.

Ätit frukost.

Varit med Brorsan och Lill-Killen till Sangis.

Skjutsat hem dem igen.

Hälsat på en kompis, hemma hos en annan.

Hälsat på en annan kompis, med den första.

Åkt hem och hämtat M.

Handlat med M.

Åkt en snabb sväng till våra andra, andra kompisar.

Hämtat middag i kartong.

Sett fem älgar på ängen en bit från där vi bor. (Måntro om älgarna fått nys om att det är jakt uppehåll nu...)

Ätit middag i kartong.

Sett lite på tv.

Mumsat några lakritsbåtar och en och annan salt döskalle.

Varit vaken 13 timmar och varit hemma 4 av dem.


Klockan är typ nio och jag skulle kunna somna.
Vilket trevligt lördags sällskap jag är.
Som värsta pensionären, ja en av den gamla sorten typ. Dagens pensionärer är så pigga så de hinner man inte ens efter.
Som tur är Maken inte mycket piggare, än mig alltså.

Sen kom jag just på, alldeles nu, att jag glömt att ringa S !
Det blir nästa hållpunkt innan jag går upp och dejtar John Blund.

Kanske piggnar jag till sen.
Eller inte.



Ha en skön kväll :-)

1 kommentar:

  1. Låter som en väldigt lugn och skön dag..Ha det bra! kram

    SvaraRadera