lördag 16 oktober 2010

Kramar och Karameller

Sötaste förvaringen för lösviktsgodis hittade jag på Willys.



Lite kul för Kottarna att ha som godis skål också.

Sen har jag varit smart i år.
Ja, smartare än vanligt alltså.
Vi brukar ju ha glögg kväll varje år, med lite goda vänner och lite Kottar och så där.
Både jag, Stora E och lilla e är väldigt förtjusta i glögg.
Maken är ingen fantast alls.
Till Kottar av alla de slag serveras Blossas saftglögg.
Långöronen brukar ta med sig en flaska av valfri sort.
Med eller utan promillar.
Sen smakar vi lite hej vilt av de olika sorterna och jämför.

Vanligtvis brukar jag försöka få tag på Årets Blossa glögg.
Vanligtvis brukar den vara slut på Glasbanken innan jag kommer mig dit.

Förra året kom jag på nåt bra.
Jag förhandsbokade på nätet.
Skitbra.
Så får man bara ett sms då den finns att hämta.
Lätt som en plätt.
Det har jag gjort i år också.
Nu är den här.


*guld-glittrig och med smak av bla saffran*

Kan tyckas lite tidigt men det är bara 6 veckor kvar till första advent.
Äntligen är jag ute i god tid.

Hoppas bara att jag kommer ihåg att jag köpt den, när det är dags...


Kottarna sover och Fina Maken och jag ser Dansfeber på 4an.
Eller, jag tittar med ett öga samtidigt som jag bloggar.
Maken har ser för tillfället bara insidan av ögonlocken han ;-)
Det tar på krafterna att vara i skogen.

Tror jag ska ta och krama honom lite grann.



Gonatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar