tisdag 26 oktober 2010

Klara färdiga (gå) !

Jag som vanligtvis inte är nån shoppare av rang, gjorde mig själv väldigt glad idag :-)
När jag var på min lilla bloggrunda nu ikväll, kikade jag in hos en tjej som även har en webb butik.

(Butiken hittar ni på klarafardiga.com och hennes blogg hittar du i min blogglista, Hemma hos Klara.)

Där hittade jag en helt underbar pepparkaksform.
I form av en stor snöflinga.
Jag älskar snöflingor!

Samlar ju lite smått på pepparkaksformar som en del av er vet... och denna kommer att bli min favorit ett bra tag framöver.
Åh den var sååå fin *nöjd*

Sen hittade jag lite annat (läs mycket annat!) smått och gott också.
Men jag besinnade mig.
Förutom snöflingan blev det 2 dekorations "kulor" och röd/vit rutiga muffinsformar.
Sen hade jag tänkt köpa muffinsformar med mumin på, men se det glömde jag bort i ivern efter det andra.
Nåja, får ta dem nästa gång.

Ska visa bilder så fort mitt paket har kommit.

Gissa vem som ska vallfärda till brevlådan de närmaste dagarna...

Eller det kommer jag ju förstås inte att kunna göra, med tanke på veckans bestyr och sjukhusbesök, men jag ska be fina Maken att han snabbar sig hem från jobbet varje dag och tar posten med sig.


Sen ska jag börja invänta advent, så jag kan baka pepparkakor med Kottarna.
Deras farmor brukar göra egen pepparkaksdeg och den är nåt alldeles särskilt...
De tycker det är lika roligt varenda år då vi tar fram alla formarna och bakar.
Förra året var det mumin och gänget som var nykomlingarna.
Och en som hade form av en pusselbit.
Ska bli kul att höra vad de tycker om årets nya.


Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag se "Vem tror du att du är" på ettan.



Kram å hej!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med undersökningen. Det går säkert bra! Kram U

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Tack för din gulliga kommentar på min blogg! Snöflingeformen den är jätteläcker!! Hoppas du gillar den. Ditt paket "skramlade" härligt när jag lämnade in den på posten idag, det är en liten kula innuti den större som låter... Ja, du märker nog det när du får paketet :)

    MVH/Helena

    SvaraRadera