söndag 31 oktober 2010

Gäst bloggare

.f.g,b,g.,dgm,gfm,dhfnh.gdkhjjjmkkhmh,,hhhhlllhhlllnnnlhhlhlllljjöööökkökkököjjjjkkk-j--jjjjjjjj

Som synes har jag en gästbloggare här idag.
Fasters Finaste är på besök med övernattning.

W och jag har chattat med lilla e på g-mailen en stund.
Han tyckte det var jättekul att skriva, samtidigt som han kunde se och höra lilla e på skärmen.
Han skrev fort och mycket.
Tryckte på enter och sen ropade han, jättehögt, till lilla e:

-Nu är det din tur! :-)

W har inte riktigt kläm ännu på att Stora och lilla e bor någon annanstans också.
Han tycker det är jättemärkligt.

-E, ropade W då han såg honom på skärmen, var är du?

-Här, svarade lilla e, på mitt rum.

-Nähä, säger W då, det är du inte! Jag har tittat. Du är inte där!

-Jamen jag är ju i Kalix, säger lilla e.

-Ja, säger W. Men du måste komma hem nu...

Det är inte så lätt att förstå. Det är nog lika abstrakt som när jag säger att hans pappa är min lillebror...
Aldrig i världen att det kan vara så :-)

Sen gick vi upp för att ställa i ordning för kvällen.
Jag bäddade hans säng och stoppade ner de utvalda gosedjuren.
Knorrade en aning över en madrass och ett lakan som inte riktigt ville samarbeta.

Då hör jag hans stämma:

-Faster, du måste slappna aaav...


Klockan är nu strax efter nio.
Fasters Finaste har sovit länge.
M är på hockey träning.

Och nu ska den här Fastern ta och slappna av.
Jag känner verkligen av tids omställningen.
Tror jag ska bädda ner mig, jag också.


Nattnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar