lördag 30 oktober 2010

En slant han hit och en slant han dit...

Blev en härlig start på dagen.
Lördags fika på stan tillsammans med Mumin Mormorn, F, lillebror och Fasters Finaste.


*blev sugen på te!*

Var jättetrevligt att sitta ner och surra bort en stund och se på lite folk.
Blev en aning för mycket av det goda, ja av fikat alltså, och socker-chocken sitter i än.
Inget lördagsgodis inhandlat i dag heller.
Nästa gång ska jag ta te och en skorpa tror jag ;-)

Fasters Lillkille tituleras numer Fasters Storkille.
På eget initiativ har han själv slängt napparna i soptunnan, för en tid sedan.
Faster lovade honom en belöning för stordådet.
Det är inget litet beslut minsann.
Att göra sig av med napparna.

Idag frågade jag honom om han mindes vad jag lovat.
Glittrande ögon.

-Faster, jag skulle få en slant.

-Mmm, ska du följa med till bankomaten då, så går vi och tar ut pengar.

Glad i hågen hängde han på.
Hand i hand traskade vi de få metrarna till bankomaten.

-Faster, jag älskar dig och M och Farmor och F. Och mamma och pappa och dina ungar...och man får INTE gå där bilarna kör!

Lite för kort i rocken för att nå upp.
Tur Faster är stark.
Pengar ut.
En till Dig.
Och en till mig.
Rättvist ska det vara.

Fasters finaste tog pengen.
Knölade ner den i jackfickan, tog min hand igen och sa:

-Faster kom nu. Nu ska vi gå och köpa en slant...

Så nu är Fasters Finaste innehavare av ett nytt ord och två nya leksaksbilar.
Inte dumt alls för en lördags förmiddag.



Åsså glömmer ni inte att ställa tillbaka klockan en timme i natt, ni som nu är uppe och nattsuddar.
Jag älskar övergången till vintertid.
Jag älskar en timme extra.
Särskilt när man får ligga kvar i sängen.

Men nu kom jag på nåt!
Är nog inte lika kul att jobba natt, i natt...
Får man betalt för den där timmen extra?
Det undrar jag.
Nåja.

Nu ska jag vrida om klockor här.
Å vara uppe lite till :-)



<3

1 kommentar:

  1. Jag jobbade natt natten som var och ja, vi får betalt för den extra timmen trots att jag sov då :)

    SvaraRadera