tisdag 5 oktober 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Blev ingen undersökning och provtagning i veckan.
Pratade med en sköterska idag och av mindre intressanta orsaker, så fick jag en ny tid på tre veckor istället.

Först kändes det ganska surt. Har man ställt in sig på nåt mindre trevligt, känns det skönt att få göra bort det.
Har laddat en hel del innan och förberett mig.
Nu gick det ju över ganska fort, det där sura.
Skopin blir ju gjord i alla fall, bara lite senare.

Och mitt i allt fick jag en massa energi över till annat.

Som att storstäda kylskåpet.
Som att springa ikapp glassbilen.
Som att fixa all disk och allt plock i köket.
Som att ordna alla lösa papper jag haft liggande.
Som att skjutsa Stora E till teatern.
Som att hämta Stora E från teatern.
Som att storhandla.
Som att planera veckans middagar och söka nya roliga recept.
Som att ha myskväll med Maken och Kottarna.

Detta istället för 4 liter laxermedel, 4 liter vatten och att inte våga gå mer än 2 meter från badrummet.

Det ni.

Tror jag ska ställa in koloskopier lite oftare...




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar