fredag 29 oktober 2010

Äntligen är det gjort!

Tusen tack alla fina, för uppmuntrande sms, blogginlägg och hållna tummar och tår inför dagens koloskopi.
Nu är undersökningen avklarad och det gick riktigt bra!
Det såg jättefint ut!
Inga inflammationer och inga stora sår.
Och bäst av allt, inga synliga elaka celler.

Kändes som att jag svävade hem från sjukhuset.
Så tack igen.
Det hjälpte och det gav resultat.

Sen åt jag ett varmt, alldeles nybakat wienerbröd till frukost.
Helt galet, men det tyckte jag mig ha förtjänat ;-)

Resten av dagen har också varit bra. Paketet jag beställde från klarafardiga.com har kommit idag.
Fina, fina saker och jag är såå nöjd.


*bjällror, pepparkaksform och muffinsformar*

Bjällrorna funderar jag på om jag ska hänga upp i ett fönster eller lägga på ett stort fat tillsammans med lite annat pynt.
Nåja, har ju lite tid att fundera.
Inte riktigt jul än juh...



Blir en lugn kväll förövrigt.
Har pyntat med en spindel jag sydde till Kottarna för några år sedan och laddat med lite godis, ifall det kommer förbi några bus-eller-godis sugna i helgen...



När Kottarna är hemma brukar vi alltid göra en pumpa lykta. I år nöjer vi oss med en själv producerad.
Odlad av finaste frotté, grönt garn och en tyg snutt jag hade i en låda.
Garanterad ekologisk.


Det går väl också bra, men lite roligt är det allt att gröpa ur en egen.
Jag brukar alltid försöka baxa hem den största och finaste jag kan hitta.

Minns första året jag var med maken och skulle handla en.
Hans förvåning när vi skulle betala.
Han trodde de kostade 9.90 per styck.
Inte 9.90 per kilo.
En viss skillnad med tanke på att min vägde drygt tio kilo det året...


Så ha en skön helg allihopa.
Det ska jag ha.

KramKram

1 kommentar:

  1. Vad skönt att undersökningen gick bra =) fin pepparkaksform du beställt..

    SvaraRadera