tisdag 28 september 2010

Ny önskelista...

Efter mitt skruvande och muttrande idag och efter Makens jobb, blev det lite pyssel ute på gården i eftermiddag.

Det innebär att Maken, den finaste, klipper gräs och plockar till.
Makan, den lata, hon springer runt med kameran...


*23.e augusti*


*28.e september*

Dryga månaden mellan bilderna och mycket har hunnit förändras...

Än är det en hel del kvar att göra.

Gräs och ogräs kring hus och annat, som ska trimmas.
Saker som ska fraktas till tippen.
Blomlådor/krukor/korgar ska tömmas och plockas undan.
Poolen ska rengöras och flyttas in i förrådet och studsmattan ska plockas isär och ställas undan.
Trädgårdsmöbler som ska tvättas av och tas in.

(Nästa år ska vi inte plocka bort sparkarna efter vintern.
Då ska vi ha dem som trädgårdsmöbler istället, tror jag.
Då blir det i alla fall en sak mindre ;-)

Eller så jämnar jag till hela gården och asfalterar den.

Jag gillar verkligen att ha fint och jag önskar att jag var som Mamman i Kompis-familjen som har en underbar trädgård.
Det är jag inte.
Min trädgård är som en öken.
Det enda som verkligen växer, det är gräset.
Det däremot, liknar periodvis rena djungeln.


Tror jag ska sluta önska mig en hushålls slav och önska mig en trädgårds tomte i stället...



I morgon "muttrar" jag vidare med bultarna och sen fortsätter höst stöket ute.

Nu blir det Krabb-fiskarna på Discovery och sen är det kväll här isi Smé.




Nattnatt.

1 kommentar:

  1. Jag vill också ha en Trädgårdstomte - var hittar man såna för anställning tro? Säg till om du hittar någon arbetsglad!;-) /A

    SvaraRadera