måndag 27 september 2010

Inspiration...

Man fick en Pajbok på köpet i går när man köpte en av kvällstidningarna.


Det kunde jag inte motstå.
Jag gillar att baka paj.

Som middag eller efterrätt. Det kvittar.
Lite trög är jag dock, för jag gör alltid samma pajer.
Säkra kort som skinka och purjolök- eller taco-paj.

Nu ska det bli ändring på det!

Hittade ett recept som såg jätte mummsigt ut.
På en efterätts paj.


Med fläder och citron...
Nästan så man blir lite sommar sugen, så här mitt i hösten :-)


Jag har ju som tidigare sagt lyssnat på en del sommarpratare på radion i sommar.
Prickat in nåra favoriter och missat nåra.
I kväll började Sommar pratarna på tv.
Det programmet gillar jag massor.

Dagens var i mitt tycke riktigt bra.
Annika Östberg, Eva Gabrielsson, Paolo Roberto, Tomas Sjödin och Magdalena Graaf var de som var med nu i första programmet.

Se det om ni får möjlighet.
Reprisen sänds på Kanal 1 i morgon, kl. 16.55.




Nu ska jag och Maken se Medium och sen ska jag bädda ner mig.

I morgon ska jag skruva och muttra.
I den ordningen.


Kramkram.

1 kommentar:

  1. Härligt med paj! Vi kan väl laga någon ihop någon dag? Eller varför inte både en matig och en efterrättspaj? :-) /A

    SvaraRadera