fredag 17 september 2010

Imse vimse

Berättade ju i ett tidigare inlägg om lilla e´s förtjusning över slöjden.
Ett projekt han såg fram emot, var ju spindeln de skulle få göra.
Den som han skulle "skrämma sin syster till vettet med", om ni minns...

Nu är den klar.
Spindeln.
Men skrämmer den någon från vettet?



Jag undrar det jag.
Söt som en karamell är den.

Det är nog den enda spindeln jag blir lycklig av att se på.


Sen har min Gullemamma, finaste MuminMormorn förärat oss med en gryta kycklingsoppa idag, världens godaste.
Jag har tjuvsmakat till lunch idag.
*Tack mammsen <3*
Övriga klanen får äta den till lunch i morgon.


*mumms*

Maken har varit på middag med jobbet idag. En tidigare arbetskamrat skulle avtackas, så de skulle ses och äta grill buffe´.
Kottarna och jag passade på att lyxa till det med hemgjord pizza och glass till efterrätt.


Till glassen provade jag att göra egen kolasås, av en burk kondenserad mjölk.
Har sett idén i flera matbloggar och passade på att testa idag.
Inte lika enkelt som att köpa en tub på Ica, men det var väl värt att prova.

Man tar en burk med kondenserad mjölk.
Tar bort pappers etiketten.
Lägger ner hela konservburken, oöppnad, i en kastrull.
Fyller på med vatten så den täcks ordentligt.
Kokar burken i två timmar.
Se till att den hela tiden är täckt med vatten.
Ta upp den ur vattnet och låt den svalna.

Jag öppnade våran burk efter en timme ungefär och då var den fortfarande så där ljummen och såå good.

I morgon ska Stora E följa med Pappan i skogen på älgjakt.
De har lovat ösregn.
Stora E är lika glad ändå.

Jag och lilla e ska vara hemma.
Och mysa.
Vi är också lika glada ändå.



Ha en trevlig helg.
Sess och skrivs i morgon.
Natt natt.

1 kommentar:

  1. Väldigt fin spindel, hälsa lilla E det!:-)
    Åh soppor, vad sugen jag blir! Helst kyckling då...Hoppas stora E har kul med pappa i skogen. :-) Kram, Anja

    SvaraRadera