tisdag 21 september 2010

Idrotts minnen...

I dag har Stora E varit med på Trekampen.
Ett fri idrotts evenemang för kommunens mellanstadie elever.

Trekampen fanns redan då jag gick i fyran.
Och det är exakt, få se...27 år sedan.
Milde tid!!
När ska jag sluta räkna ut sånt.

Om jag inte räknar igen kan jag nog intala mig att jag räknat fel.
Så får det bli.

Hur som helst.
Då vi gick så tävlade man i kulstötning, längdhopp och löpning av nåt slag, om jag minns rätt.
Och det borde jag göra eftersom det var ganska nyss jag deltog.

Nu tävlade de i kula, längd- och höjdhopp.
60 meter, 800 meter och nåt som heter mixen, där man kör en slags stafett.

Stora E skulle stöta kula idag och det gick bra.


Silver medalj och personligt rekord. 5,61 meter.

Vette gudarna om man skulle klå det idag.
Vette gudarna om man slog det då.
Inte vad jag minns.
Och det borde jag göra eftersom det inte är särskilt länge sedan jag deltog, faktiskt.

Eller...eftersom att jag minns det som igår...fast det är 27 år sedan, borde det ju betyda att jag har ett rackarns bra minne.
Och det är ju bra!

Å andra sidan brukar det ju vara så här när man blir...äldre.
Det som hände förr, minns man som igår.
Och det som hände igår, minns man inte alls.


Med andra ord håller jag kanske på att bli senil.
Jaja, det får gå det med.
Om tre veckor ska jag göra en koloskopi.
Det har jag inget emot att glömma...





Go natt.

1 kommentar:

  1. "Hellre dåligt minne än dåliga minnen" har jag hört, och håller med! :-)/A

    SvaraRadera