onsdag 15 september 2010

Hå hå ja ja

...vad det blåser i träna ida´ *sjunger*

Jag gillar då det blåser.
Det känns så härligt och uppfriskande.
Håret blir en enda härva av trassel.
Man blir äppelröd om kinderna och bäst av allt, man kan värma sig med choklad då man kommer in.
Alla skäl för att dricka varm choklad är bra.
Blåst är ett alldeles särskilt bra skäl.

Egentligen är nog blåst mitt favorit väder.
Undantaget blåst med regn.
En riktig höst storm.
Det är allra, allra bäst.
Då känner man livet i sig :-)

Fast frågar du de som var med om Gudrun håller de nog inte med.
Inte Gudrun Schyman alltså, utan stormen Gudrun.
Fast Gudrun Schyman kanske också stormar...
Åh, skulle verkligen behöva sätta mig in i det här med politiken snart.
Valet är på söndag och jag har inte riktigt bestämt mig än.
Av den anledningen att jag faktiskt inte ens har ordentlig koll på vem som är partiledare för vilket parti.

Suck och allehanda mörker, vilken drönare jag är.
En skam för min förmån att faktiskt få rösta.
Lovar bot och bättring och ska för min egen skull sätta mig ner i morgon och göra parti utredning.
Kanske i sista laget, men jag får köra på det.

Jag vet i alla fall vilket parti jag INTE ska rösta på.
Och det är ju en bra början.

AHA! Kanske det är så man ska göra!

*tänka tänka tänka*

Man sorterar liksom bort dem, en i taget, från slutet.

Typ:
Det här partiet kan jag VERKLIGEN INTE tänka mig. -bort
Det här partiet kan jag verkligen inte tänka mig. -bort
Det här partiet kan jag inte tänka mig. -bort

Man rensar liksom bort skräpet först, istället för att försöka hitta det bästa.

Till sist har man bara ett kvar.
Åsså röstar man på det.
BRA tänkt, Jeanette!

Fast nåt säger mig att det inte är så enkelt.
Eller så är det just det det är.



Nu ska jag hänga med Kottarna en smula.
Halv åtta hos mig och Idol står på kvälls menyn.




One love.

1 kommentar:

  1. Politik svårt - äta choklad eller inte, lätt!
    :-)Kram, Anja

    SvaraRadera