tisdag 14 september 2010

Bland dårfinkar och dönickar...

Maken och jag sitter och ser på Idol uttagningen.

Från Luleå.

Jag undrar om somliga är där, för att de tror att de borde vara det.

Eller om de bara har ovanligt mycket humor.

Somliga gör det nog till en kul grej.
Andra blir en kul grej.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Jag måste hålla för ögonen för att jag tycker det är så pinsamt att jag inte vet var jag ska ta vägen....
Jag skrattar så jag blir helt svimmig och maken också.
Vi har galet kul.
På deras bekostnad.
Det bjuder de på.

Maken byter kanal.
Jag tvingar honom att byta tillbaka.

Helt plötsligt, just nu, ser vi han som målade om baksidan av vårat hus förra sommaren då de strulade så med husfärgen!
Woo, han kunde ju mer än att måla hus.

Kanske man måste se färdigt Idol eländet nu.


Typiskt, verkar som att man är fast i den här såpan igen då ;-)




"Syyymfånii..."

1 kommentar:

  1. Vad kul att plötsligt se någon ni är bekant med, medverka i "Idol". Själva väntar vi tills pinsamheterna är förbi och bara mer eller mindre bra sångare är kvar. Då när det väl bara går på fredagar? Kram, Anja

    SvaraRadera