torsdag 2 september 2010

Att göra eller icke göra...

I dag har jag grejjat med allt annat än det jag skulle.

Detta är vad jag borde gjort:

*Städat ur och sorterat färdigt i Stora Es garderob.
*Dammsugit kök, hall och vardagsrum.
*Städat badrummet.
*Lagat lunch.


Detta är vad jag har gjort:

*Läst ut en bok och börjat på en ny.
*Bytt blad i vår almanacks tavla i köket.
*Ätit hämtpizza till lunch

*Hjälpt M att löda och montera lite grejjer.
*Bakat en långpannekaka med polka stössel, som M ska ha med sig till kontoret i morrn.

*Sett på tv.
*Pratat med en god vän i telefon en timme.

Med andra ord har jag haft det riktigt skönt. Lödningen däremot var lite tålamods krävande och tog längre tid än nån av oss trodde.
Går det i samma takt med de andra som de första, kommer det att ta tid...
I morgon har jag x antal timmar till med lödning och montering att se fram emot, men det ska bli kul.
Jag gillar sånt där pillrigt.
Och har man inte roligt lär man ju få det efter åtta timmar i ångorna från löd pennan.
Då kommer sidensvansarna inte vara de enda som raglar omkring här.


Så ser ni mig irra runt i kvarteren här i morrn, kära grannar, var snäll och led mig hem.




Natt natt.

3 kommentarer:

  1. Haha, jag kan se det framför mig! :-) Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Eller så leder jag dig hem till oss så kan vi ha lite skoj tillsammans! Ha en bra dag, kramizzz

    SvaraRadera
  3. Oj oj jag kan se synen när du kommer vinglandes... hi hi.
    Oh la la kan du skicka lite långpannebröd till mej ;) tack...
    Lycka till med lödningen.

    Hälsa fam.
    Bamsekramar från oss.

    SvaraRadera