torsdag 19 augusti 2010

Uppe med tuppen

Gick över förväntan att få upp de små liven i morse. Lilla e var uppe med ett skutt och nere innan jag hann blinka.
Värre var det med mig.
Jag var helt groggy. Som efter en sen kväll på stan, ja ni kan ju tänka er...

Låtsades läsa lite mat-tidning medan barnen såg morgon tv, tänkte att jag kunde tjuv-slumra en stund.
Borde ha räknat ut att ingen Kotte i det här huset går på det.
Precis då jag svävade iväg på det lilla molnet hör jag Stora E fråga om tidningen var bra.
Sen hör jag mig själv svara med ett långt, aningen invecklat inlägg, om huruvida det är bra med recept som innehåller krångliga, dyra och används-bara-en-gång ingredienser...
Helt förvirrat *s*


Antingen nöjde hon sig med det svaret för att hon helt enkelt bara ville väcka mig.
Eller så insåg hon att jag var för kollrig för att ägna mer uppmärksamhet.

Hur som helst fick jag sova vidare, om jag hade kunnat somna om.
Det kunde jag inte.
Så jag började komponera recept i huvudet istället, nu när jag ändå var vaken, denna arla morgon...

Nio har de somnat ikväll i allafall och det bådar ju gott inför morgondagen.

Själv är jag rätt vaken än.

Det bådar inte gott inför morgondagen.




Natt natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar