tisdag 3 augusti 2010

Svalka isi Sme´

Åh, gillar verkligen att det är svalare ute nu.
Kvälls luften är lättandad och skön.

Sover bättre på natten och orkar ta mig för saker på dagarna. Är verkligen ingen människa som gillar att vara varm.
Jag blir en zombie av värme.

Inte så att jag gillar att vara frusen direkt, men nästan...
Hellre kall i alla fall, än varm.
Köpte tex svindyra Hestra handskar förra vintern...
Varför då kan undras...
Vita, fluffiga, supersköna och JÄTTEVARMA.
Hade på mig dem två minuter, svalkade händerna i tre.
På med dem i två minuter, av med dem fem.
Det var jobbigt med varma vantar.
Mycket jobbigt.
Eftersom att de var för varma att ha på sig, var jag ju tvungen att hålla reda på dem hela tiden.
Inte kunde man lägga ifrån sig dem heller.
Vita handskar hittar man ju jättelätt i den vita snön.
Not.
I år ska jag hålla mig till Lovvikkarna.
Det är mer lagom.

Hur det nu kommer sig att jag tänker på vintern, mitt i sommarn...
Längtar sig lite kanske...



Nåja, har suttit och susat runt på IKEA nätet en stund. Hittade lite olika saker som jag har tänkt införskaffa.


*Tunna till Lillkillens alla leksaker här hos Faster*


*Fönsterlampor till höstmyset*


*Roliga kökshanddukar*




Är ju som bekant ingen shoppare av rang, så jag kollar in på nätet, gör en lista, åker dit och hittar sakerna, betalar och åker hem.
Snabbt och enkelt.
Hyfsat billigt också, det gillar jag.

Ett problem kvarstår dock.

Att lyckas övertala mig själv att åka dit.

Ibland är jag verkligen svårövertalad.
Ibland går det hur lätt som helst.

Fast då handlar det oftast om choklad...



Kanske de har choklad på IKEA?




Gokväll...

2 kommentarer:

  1. Japp, de har jättegod och billig choklad på IKEA! :-) Och vill du ha sällskap dit, säg bara till! :-)Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Japp dom har choklad på ikea fråga en annan choklad älskare :). he he. Med mej är det tvärtom jag får behärska mej för att INTE åka och handla. En på jobbet kallar mej anna anka men jag är snällare...... ;)

    Lycka till med shoppande.
    Har du hunnit kolla nåra loppis tips???

    Stora kramen till er alla >3

    SvaraRadera