onsdag 18 augusti 2010

Den som sover syndar icke...

Har sovit som en liten grisekno inatt. Himmel så skönt det kan vara med ett svalt sovrum och en bred, mjuk säng.

Lite vaken har jag dock varit, då en viss älskad make behagade snarka till mitt i natten.
Inte bara en liten snark heller.
Lät vrålhögt, som en långtradare, så jag blev helt svimmig av skräck fast jag knappt var vaken.
Mest svimmig blev jag förstås för att jag inte riktigt fattade vad som lät.
Fast det har jag överseende med då han kört bil hela långa vägen upp. Det var guld värt att han gjorde hela körningen upp.
Sånt kan man bli trött av.
Fast det kan ju bero på den där Battlestar Galactica serien, som han sitter och plöjer cd´s av på nätterna.
Sånt nattsudd kan man också bli trött av ;-)

Till hans försvar kan jag ju berätta om ett annat tillfälle då han låg i sängen och läste och jag hade somnat.
Då hade jag snarkat till och sen hade jag vaknat och puttat på honom.
Men i natt är jag ganska säker på att det var han, för det slutade då jag satte in öron propparna...


Sugen på riktig mat var jag ju igår, så jag lagade ost- och senaps fylld köttfärslimpa och potatis till middag idag.


Det blev ganska gott, men jag blev bekväm och köpte gräddsås på påse till. Det var ett misstag. Den var inte god alls.
Inte Coop´s egna iallafall.
Helst gör jag egen sås, för då vet jag att jag tål den, men jag brukar köpa pulversås också. Gillar tex Blå Bands bearnaise sås, jättemycket.
Fast denna var rälig.
Nåja, hädanefter får det bli egen sås. Om det inte gäller bea då förstås.

Morötterna och ärtskidorna har Kottarna plockat hos sin farmor i hennes land.
Det är lyx att kunna äta egenplockat.
Mer närodlat än så blir det väl bara om vi odlar själv men det är jag tyvärr alldeles för bekväm för :-)
Så är det med det.


I morgon ska jag baka bullar till helgens kalas.
Åsså ska jag väcka Kottarna klockan sju.
Dax att ställa om till skoltid.

Det ska bli spännande.

Mycket...

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra för alla att ställa om till skoltid, kan vara knepigt, minns själv hur det var på den tiden när man gick i skolan..Brukar ta några dar med typ jetlag men sen så har man vant sig. :-)
    Skönt att höra att det är fler än jag som är för bekväm för att odla! :-)

    SvaraRadera