lördag 28 augusti 2010

Prinsesstårta och Ulmerkottar på kalas

Tog mig verkligen en lång, skön morgon idag.
Maken och jag var visserligen vakna tidigt och redan halv sex hade vi ätit frukost.
Sen kröp vi ner igen och drog oss. Halv ett gick jag ner, då hade M jobbat ett par timmar redan och jag hade hunnit läsa ut den första av mina böcker.
Mys.


Så har det bjudits på nio-års kalas hos Kompis familjen i eftermiddag.
Många godbitar bjöds det på...


...och rosa prinsess tårta till födelsedagsbarnet såklart :-)


Sen var jag ju bara tvungen att föreviga Kompis familjens nytillskott.


Det är hos deras äldsta tjej som dessa små Ulmerkottar huserar.

Kan säga att Stora E önskar sig ett par av dessa fluffiga figurer hon med...
Det suger att vara allergisk kan jag lova.
I allafall om du frågar Stora E.
Inte om du frågar mig.
Jag kan tycka att det är grymt trist för hennes skull samtidigt som det enkelt löser sig med alla ev. diskussioner angående hästar i garaget, egen hund, katt, kanin o.dylikt...
Men växer allergin bort när hon blir äldre så lovar jag att vi ta ett prat om den saken då.
Bara den vuxit bort på hennes far och på hennes bror också.



Egentligen skulle hela nedervåningen behöva få sig ett städryck, men det biter liksom inte på.
Har lite lust att gå upp och börja gå igenom Stora Es garderob istället.
Den behöver en ordentlig genomgång.
Sånt tycker jag är mycket roligare än att städa.

Risken är ju dock att övervåningen sen behöver sig ett litet städryck den också, efteråt.
Och det biter liksom inte på...

Ett alternativ är att lägga sig i soffan och kika lite tv, eller locka med sig fina M på nåt.
En liten åktur i den höstiga kvällen kanske.

Som om jag inte fick nog av åktur efter Stockholms turen...

Eller så tar jag mig helt enkelt i kragen och tar itu med kök och vardagsrum.
Nu.
Så är det gjort sen.





<3

1 kommentar:

  1. Åh, älskar att rensa och sortera! Men dammsuga och dammtorka..det måste man bara. Men det blir roligare med en ljudbok! :-)Kram, Anja

    SvaraRadera