måndag 16 augusti 2010

På väg hem

Nu drar vi oss upp mot hemtrakterna igen.
65 mil avverkade idag + en sväng tillbaka till hotellet igen. Efter bara ett par kilometer slog det mig att påsen med presenten till Fasters finaste låg kvar på rummet.
Snabbt som ögat vände vi och nu ligger den i tryggt förvar i bilen.


*om nån nu undrar vart vi hållit hus ;-)*



Är framme i Umeå och kan säga att hotellet lämnar en del att önska...

Jag är inte världens petigaste men då dammråttorna anfaller en direkt i dörren och "råttornas" förråd av chips smulor och pappers servetter ligger lämnat kring golvet då knorrar jag.
Maken, den hänsynsfulle, tänkte att vi skulle säga till om det vid utcheckningen i morgon.
Det tänkte inte tjuriga frun.
Jag sover ogärna i damm och skräp.
Inte Maken och Kottarna heller.
Och att sen betala för det...
Kanske inte.

Finaste Maken sa till i receptionen och utan några som helst problem fick vi nytt rum.
Det tackar vi för...
Så nu ligger vi och myser i ett renare och ganska trivsamt rum.
Kanske inte av samma standard som på det förra hotellet, men som sagt, så petig är jag inte.
Sällskapet gör ju onekligen hela nöjet ändå.
Och en stor kram till min mamma, finaste Mumin Mormorn, för allt hon lärt mig.
Du är den bästa. Jag är grymt tacksam för det, även om jag knorrade över somligt som tonåring... *puss*


Nu är vi mätta efter en god middag nere i restaurangen.
Där serverades buffé med bla skärgårds torsk, stekt kyckling filé, potatis, couscous, bacon- och broccoligratäng och en stor bröd och sallads buffé.
Mycket mumsigt efter en lång dag i bilen.


*kuddarna är på plats*


I morgon fortsätter vi resan hem och hur trevligt det än har varit på vår semester ska det faktiskt bli skönt.
Även om det varit bekvämt att få mat, disk och städ skött av andra så är hemma alltid hemma.



Så gonatt med er.
I morgon skrivs det från isi Sme´igen.

3 kommentarer:

  1. Känns skönt att ni är på väg hem igen, efter en
    trevlig semester i södern.Inte visste jag att det finns en " landväg" till Blåkulla!
    Har alltid åkt ovan molnen.
    Tack kära muminmamman, för det.
    Gillar inte heller dammråttor, för dom far
    omkring med en faslig fart.....
    Välkomna hem.Sov gott

    SvaraRadera
  2. Och du...glömde en sak...
    Snyggt örngott..
    Det känner jag igen!

    SvaraRadera
  3. Lät verkligen illa med dammråttor och skräp som anfaller på hotellrummet, tur det fanns annat rum ledigt! Idag kommer ni hem, hoppas vi kan höras/ses snart! Kram, Anja

    SvaraRadera