torsdag 12 augusti 2010

Övernattning i Sundsvall

Nu är vi framme vid första delmålet på resan. Har gått ganska bra trots den eländiga snuvan och en mage som inte är att lita på.
X antal stopp efter vägen har det blivit, men inte fler än att jag fortfarande är vid gott mod.
Hotell rummet ät litet och mysigt och kuddarna är jättesköna.
Det tycker vi allihop eftersom att vi tagit med oss våra egna för säkerhets skull. Inte så praktiskt, men väldigt bekvämt.
Vi är ena riktiga kuddomaner, så är det.

För Kottarna har resan också gått bra. De är barn av sin tid och har tidvis roat sig i bilen med både film och wii-spel.
Sanslöst för en som vuxit upp med bil lekar av en helt annan kaliber under mina egna barndoms resor...

Men det är väl så, nya tider, nya tekniker och det är bara att hänga med.
Fast böcker och tidningar går fortfarande starkt hem, tack å lov.


Jag passade på att kolla omgivningarna där vi susade fram.

Såg bland annat detta...

*en liten Rulle på åktur*


*jätte klädhängare*


*nån mysko figur som jag ska Googla, då jag minns var nånstans jag såg den*

Sen såg jag faktiskt en blå ko också men den hann jag inte fota för den var på andra sidan vägen.
Ja, inte en ko-ko alltså, utan nån form av ko staty eller vad det nu var, men kul var den ialla fall.

Otroligt vad man kan uppleva genom en bilruta...


I morgon reser vi vidare.

Kram och gonatt.

2 kommentarer:

  1. Vi tror att den är i Timrå eller Sundsvall, den mysko figur du fotat. :-) Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Den finns vid Midlanda flygplats mellan Sunsvall och Härnösand, det e typ länsbokstaven eller nått liknande. Jante

    SvaraRadera