söndag 8 augusti 2010

Lugna puckar

Har som legat lågt återstoden av denna helg, med tanke på fredags kvällen.
Ibland ska man inte utmana ödet mer än nödvändigt.

Gårdagskvällen bestod av besök och lite grillning i den mörka kvällen.
Sen blev det lite spel, M.I.G´s frågesport där jag vann ena omgången, förlorade den andra och där den tredje inte blev färdigspelad.
Lättsamma diskussioner blandades med mer eftertänksamma.
God mat intogs.
Kom mig i säng en sisådär runt två.
Måste vända dygnet snart men det är så svåårt.
Nåja, på två veckor har vi inget val.
Då är det skoldax och givakt klockan sex noll noll.
Jippikajej.

Vädret idag är äckelvarmt och bästa placet just nu är i bilen med AC´n inställd på svalka...
Passade toppen att åka till Luleå och hämta bror min på Kallax i eftermiddag, eller Luleå Airport som jag tror det heter nu.
Fast vem minns det?
Har det hetat Kallax så heter det Kallax.
Trög Norrlänning som jag är.
Ni vet, jag kallar fortfarande Ica Supermarket Näsbyn för Rimi. Eller Safiren...
Och Coop för Domus.

Man ska inte krångla till det i onödan.

Fast ibland kan det hända att man förvirrar en och annan utsocknes, men det bjuder jag på.


..´-..,..--´`--..,..-`..-..´-..,..--´`--..,..-`..


Veckan som kommer hoppas jag hinna träffa en barndomskamrat som är uppe på besök. -Slår dig en signal i morrn så kan vi boka in nåt!


Nu ska jag ta och städa lite i köket.
Är inte klokt vilken energi en liten socker munk med äppelfyllning kan ge...
Så undrar jag varför jag är uppe halva nätterna.

Ändra sig kostvanorna lite kanske...
Eller låta bli att se läskiga spökprogram på tv4+, alldeles ensammen...



Natt natt på er.

1 kommentar:

  1. Vår helg har gått i musikens tecken!!!
    Fullt ös!!
    Luleåkalaset fredag em -söndag fm
    Rock o bluestält utanför sovrumsfönstret på hotellet, som spelat till 02.00
    Diggiloo i Haparanda på sö kväll...
    som var helt underbar!!!

    SvaraRadera