onsdag 25 augusti 2010

Korvigt inlägg...

Det var det här med korv...

Som ni vid det här laget vet, är korv en av mina favoriter när det gäller mat.

Jag gillar falukorv och finsk grillkorv.
Jag gillar kokt korv och kanske nån annan korv.

Det enda jag inte gillar då det gäller korv är korv med skinn.
Jag verkligen, verkligen, gillar inte korv med skinn.

Falukorv säger sig självt, där är det inga problem.
Finsk grillkorv är också ok, den tjockisen kan man ju skala.

Kokt korv, där finns det Lithells kumla korv.
Det är den enda varm korv utan skinn jag lyckats hitta.
Följdaktligen den enda varmkorv jag äter.
Och jag gillar den lille rackaren.
Väldigt.

Nu finns den inte längre!

På de affärer vi har här hemma, säger de att den inte finns i sortiments listan mer.
Den går inte att beställa.

Jag har letat på de flesta affärer jag varit in på.
Jag har varit så sugen.

Så hittade jag en burk i skafferiet nu förra veckan.

*lycka*

För en korv burk...

Men ändå.

Idag öppnade jag den.
Det fanns nio korvar i burken, fast det bara brukar vara åtta.
Jättebra, då det kanske var den sista, sistaste burken jag någonsin öppnar.
Fast oväsentligt, då man ändå inte orkar äta en hel burk.

Men ändå.

Så kom jag på att man kunde kika in på deras hemsida.
Kanske det fanns nåt om varför den försvunnit där.
Ett I-lands problem, jag vet.

Men ändå.

Där står det inget om att den försvunnit.
Den finns visst kvar.


Någon behagar skämta mig aprillo.


-----------------------


Dagen i övrigt har bjudit mig på trevligt sällskap och de godaste havreflarnen ever.
Tack A, för idag.
Hoppas du får en skön helg.


Gonatt vänner.

2 kommentarer:

  1. Min "sökar"iver triggas igång! Kommer att leta skinnfria korvar till dig,på varje affär jag
    går in på..Sån är jag!
    Ha en bra dag alla ni isi smé/Muminmormorn

    SvaraRadera
  2. Så där var det för mig gällande en favorittandkräm för många år sen, fick höra att den utgått men sen upptäckte jag att den inte alls gjort det och den finns ännu kvar, puh! :-)
    Hoppas du får en toppenhelg, du med! Kram, Anja

    SvaraRadera