onsdag 11 augusti 2010

Konsten att packa

Känner mig inte så mycket bättre i dag.
Snuvan hänger envis kvar.
Kände att jag inte ens orkade träffa Kompisen idag som planerat och det kändes jätte trist.
Hade verkligen sett fram emot det.

Har växlat mellan att packa lite inför vår lilla tur och att ligga på soffan och vila.
Som tur är har jag varit förutseende nog att göra "packa-listor" så det har bara varit att hämta sakerna och lägga ner dem.
Inget tänkande.
Som ännu mer tur är, har jag hjälpredor...
De har gått många av mina steg idag.

Barnen ville göra egna listor och packa sina saker själva i början på veckan redan, så det har vi låtit dem göra.
Lite tankar hade jag nog, kontroll freak som jag tyvärr är, för om de skulle packa ner lagom med saker, "rätt" saker och om de skulle komma ihåg att tänka på både varmt och kallt väder...
Hade inte behövt fundera alls.
De fick varsin liten resväska att förfoga över och det funkade jättebra.

Lilla e skulle packa enligt följande;

*Kläder
*Kudde

-Well, behöver man nåt mer??

Stora E är grymt imponerad av hur bra jag är på att packa. Hur jag lyckas få allt att rymmas på den lilla ytan en resväska innebär.
Och det ska jag stolt säga, jag är en fena på att fylla en väska.
När hon blir känd och rik så ska jag få bli hennes personliga packare, det har hon högtidligt lovat.
Hemligheten gumman min, kommer sig efter år av träning.
Träning på att få ner så mycket som möjligt på så lite utrymme som möjligt.
Fast jag brukar säga att det beror på att jag fjällvandrat.
Det är typ samma sak...



Pappan i familjen han har inte börjat packa än.
Vi åker ju inte förren i morgon.
Gott om tid alltså...

Man märker verkligen vem av oss som är den vane resaren. Maken har rest halva jorden runt, typ 18 länder blankt och har superkoll på vad som ska packas.
Han är effektiv, vet precis vad som behövs och har sällan onödig packning.

Han är som jag ska bli i mitt nästa liv.

När det gäller packning.
Eller inte.

Är ganska trivsamt att vara som jag är.
Och nu för tiden har typ alla resväskor hjul.

Busenkelt.




Avrundar kvällen med ett stort grattis till Lillebroren min som fyller år idag.
Älskar dig Bubbis.

1 kommentar:

  1. Hoppas du mår bättre och att ni får en fin resa! Packa är verkligen inte det lättaste, fast jag har gjort det många, många, ggr, fler än jag vågar räkna..Kram, Anja

    SvaraRadera