söndag 1 augusti 2010

Evig följetong...

...denna köks soffa, jag vet. Men nu i min lilla låda närmar det sig slutet på målandet.
M var in och köpte färg i morse och sen var det bara att köra på.
Ides inte ens försöka släpa ut den idag, det vackra vädret till trots.
Varför utmana ödet?
Jag målade den inomhus i stället.
Gick lika bra.

Inte ens en fläck på golvet! Bara ett par, tre vita fingrar och en tå.
Fast så har jag ju iof presenning över hela köket, men ändå :-)

Nu är det bara ett varv på framsidan kvar.
Räknade ut att det jag målat nu, är övermålningsbart vid tolv snåret, så mitt-vad-det-är kanske det blir gjort ikväll.
Vi får se.

I morgon ska jag i alla fall klä sitt dynan och sen är den färdig.
Då kan jag äntligen visa lite bilder från före-efter.
Det ska bli kul.

Känner mig så nöjd nu, då det mest tidsödande äntligen är färdigt.
Bara det roliga "piffet" kvar.


Nu blir det varma mackor och kika lite tv.





Hejsvejs.

1 kommentar:

  1. Grattis, härligt att få avsluta projekt! :-) /Anja

    SvaraRadera