tisdag 17 augusti 2010

Hemma!

Åkte från Umeå mitt på dan i dag med siktet inställt på Skellefteå för att hälsa på en tidigare klasskamrat till Stora E.
Stora E har saknat henne massor och såg verkligen fram emot att få träffa henne en stund.

I vanliga fall när nåt av barnen fyller år får de välja vad vi ska laga och äta till middag, men eftersom att vi var på resande fot bestämde vi att gå på restaurang och ta Stora E´s kompis med oss.

Gick på Tautung, som är en china krog i centrala Skellefteå och som vi ätit på tidigare.
Blev blandade sorters rätter. Kottarna höll sig till kyckling i olika former och glass efteråt.


*mumsig efterrätt*


Maken valde en Västerbottensost gratinerad fläskfile´ med bea...



...och jag provade Fyra små rätter.


Det var gott, rätt och slätt. Men i morgon blir det potatis.
Nu vill jag ha egen, riktig mat.
Som jag har lagat...

Efter middagen stannade vi en stund hos Kotte kompisen innan vi fortsatte.
Sista sträckan hem gick jättefort och just efter halv nio var vi hemma.
Kändes toppen.

I kväll kommer det att bli grymt skönt att sova i våran egen säng.
Även om jag får bädda den själv i morgon bitti...



Godnatt önskas, från isi Sme´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar