fredag 27 augusti 2010

Första hjälpen

Helgen är räddad.
Min helg.

För mitt M kommer att jobba hela helgen med undantag för då vi ska och hjälpa min bror med pelletsarna och ett barnkalas i morgon eftermiddag.

Lite tråkigt med en helg jobbande make kan tyckas och det tycker jag och han med för den delen.
Sen är det ju inte så ofta han jobbar helg så det ska nog gå bra.
Och första hjälpen kom med posten idag...



Nåja, allt kom inte med posten.
Godiset är nödproviant i fall jag inte kommer mig för att gå ner från vindan i morgon.
En hel del intressanta böcker som synes.
Jag ska bädda ner mig och läsa, läsa, läsa.


Pratade med lilla e idag. Han var strålande glad över att de haft slöjd i dag.
Trä slöjd.
De hade gått igenom viktiga saker.
Som var alla verktygen var.
Och första förbandslådan.

Sen skulle de ha sy slöjd framöver.
Då skulle han få göra en grej utav garn.
Han var helnöjd över det med.

För då skulle han göra en spindel liknande figur av garn mojjängen och sen skulle han "-Skrämma sin syster till vettet" med den.
Han är modig han, lilla e...
Som vågar prova.

Månne vem han kan ha ärvt den lustan efter.
Sin far månne ;-)


Nu ska jag hasa mig upp till sängen och börja läsa.
Har verkligen längtat efter dessa böcker.
Grym bokstavs abstinens är över.


Trevlig fredags kväll på er.

1 kommentar:

  1. Underbar känsla att få böcker man väntat på!
    Apropå slöjd: min ena bror gjorde en jättefin skjorta när han var liten men då jag önskade att han skulle göra en till mig fick jag höra att det inte gick. - Varför då? undrade jag så klart. - Nu har vi ju träslöjd! fick jag till svar. Ha, ha! :-) Kram, Anja

    SvaraRadera