söndag 22 augusti 2010

Festligt värre :-)

Nu har vi kalasat färdigt tillsvidare.

I fredags kväll hade Stora E filmkväll med tjej gänget och tidigare på eftermiddagen hade lilla e haft ett par av sina kompisar på besök.

Idag var det då dax för släkt kalaset.
En sisådär 20 personer i blandade åldrar kom förbi på fika och en stunds umgänge.


Är inte så ofta vi fikar här hemma, oftast blir det bara kanelbullar, men till kalas brukar det bli ett par andra sorter. Jag tycker det är jättekul att baka men jag blir sällan sugen på det sen.
Sen kan jag ju meddela att det som gick bäst bland alla Kottarna var mums-mumsarna och maschmallowsarna som jag köpt på Ica *s*


Gillar verkligen att ha huset i ett stort myller av nära och kära även om det är lite skönt med stillheten efteråt också.
Det ska liksom märkas att man haft kalas.

Sen blir man ju så glad då man öppnar diskmaskinen efter ett barnkalas...


Efter allt kalasande åkte vi till Kompis familjen och åt middag tillsammans med dem.
Skönt att komma sig hemmifrån en liten stund och bara strunta i allt diskande och städande.
Det fixar jag i morgon.

Kottarna börjar ju skolan då, så jag kan behöva nåt att roa mig med medan de är där och maken jobbar.

Riktigt trevligt har vi haft, så tack alla ni fina för att ni uppvaktat våra Kottar.
De var verkligen helnöjda med dagen.


Sen fick jag en liten present också, av min goa Svärmor.

En burk honung smaksatt med saffran!
Hon hade varit på en jättebra hantverks- och skördemarknad i Strömsund, utanför Råneå, nu i helgen och köpt den där till mig.


Den ska jag provsmaka i kväll.

Fast först ska jag snöra upp fötterna i soffan och se ett inspelat avsnitt av Supernatural, tillsammans med maken.
Det blir mysigt.




Kram på er.

1 kommentar:

  1. Livat isi smé. Det stoora köket( ca 42 kvadr.m)
    är som gjort för stora kalas!
    Och många barn...

    SvaraRadera