tisdag 31 augusti 2010

Champinjoner kan också förälska sig...

Har haft riktigt dålig matlust i flera dagar nu.
Är inte sugen på nåt och inte hungrig överhuvudtaget.

Men idag såg M och jag Master Chef Australia, en matlagnings-såpa vi brukar följa.
Där bakade de pajer.

Blev inspirerad och faktiskt sugen på paj, så vi gjorde en egen variant.
Pajen fyllde vi med champinjoner, kyckling, purjolök och några skivor stekt bacon för sältan och den lite rökiga smaken.

Eftersom jag inte är särskilt förtjust i ägg överlag och M inte tål ägg så gjorde vi en slags topping istället för den traditionella äggstanningen.
Det blev jättebra.
Toppingen bestod av creme fraiche som blandades med riven ost och en ask färskost med smak av Fyra peppar.

Detta måste vara från en sån där lycklig, ekologisk odling :-)

*kärlek*



*Innan toppingen*


Tadaa!!

*Gräddad och klar att ätas*



Nu blir det lite tv och sen ska jag bädda ner mig med en spännande bok jag började läsa i går kväll.
Mari Ljungstedts - Den dubbla tystnaden.
Hade verkligen svårt att slita mig från den och jag längtar efter att fortsätta läsa...

Ja, åsså har jag slagit ihjäl en spindel till idag.
Fast inte med fjärrkontrollen.
Dagens åttabening drämde jag till med sopborsten vi har i köket.
Den funkade lika bra om ni undrar.


Ha en skön kväll ni som tittar in.

2 kommentarer:

  1. Lät som en jättegod paj, ska prova receptet vid tillfälle! :-) Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Låter gott och ser gott ut.
    Ha en bra dag ni med / muminmormorn

    SvaraRadera