måndag 30 augusti 2010

Att avveckla en spindel

Hann fixa allt här hemma innan fina maken kom hem igår.
Städade och gjorde mysigt.

Så när vi satt där i soffan får jag syn på ett skräp på golvet, som rör på sig.
Skräp rör inte på sig och skräp springer definitivt inte...

Inser att det är en spindel och ingen liten sådan.

Jag gillar verkligen inte spindlar.

Så jag vrålar och klipper till den med det som finns närmast till hands.



Fjärrkontrollen.

Jag är tvungen att klippa till spindeln hårt, flera gånger, innan den så att säga ger upp.
Det är lite läskigt.

Maken ser lätt upprörd ut han också.

Fast jag tror det handlar mer om vad jag klippte till den med, än själva spindeln.

Men hallå, den heter ju Multi fjärr.
Jag har själv hört honom säga flera gånger hur praktisk den är.

Och nu är det bevisat.

Den är skitpraktisk och funkar till mer än bara tv:n.
Det är väl ett bra betyg :-)



.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Du har helt rätt, heter det mulifjärr så gör det! ;-)Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Ingen spindel går säker isi smé...
    Kanske man skulle skaffa sig en sån där
    multi-grej?

    SvaraRadera