tisdag 24 augusti 2010

Årets bibel är här

För somliga.
Inte för en tråkig non-shoppare som mig.
Fast jag gillar att se på bilderna.
Gillar inspirationen.

Så gillade jag årets rubrik.


Unnar mig en godbit med gott samvete.
Fast sanning att säga hade jag unnat mig den ändå.
Och jag unnar mig alltid saker med gott samvete.
Annars kan man lika gärna låta bli.


Förövrigt har det inte hänt mycket idag.
Har röjt i köket och sen har jag nog sett allt som går att se på tv, på de flesta kanaler.
I flera timmar!

I morgon ska jag nog göra nåt annat.

Man blir rätt trött av allt som fladdrar förbi i rutan.
Men först ska jag se nåt program ikväll om rika människor.

Ska man göra nåt är det lika bra att man gör det ordentligt.


Väntar på ett bokpaket jag beställt, med bla. Mark Levengoods nya bok och några pocketar.
Ser verkligen fram emot att det kommer.
Har grym ebb på bokfronten just nu.

Är och söker i Stora Es rum om hon kan tänkas ha nåt läsbart.
Det har hon.
Men inget jag inte redan läst.

Måste till Biblio också.
Har fått påminnelse på några böcker.
Det innebär en straff avgift på 25 kr.
Igen.
Jag är hopplös.
Med det rätta borde minst en avdelning på biblioteket uppkallas efter mig.
För vid det här laget har jag nog betalat för hälften av alla nya bokinköp de gjort det här året.
Kanske man till å med kunde betrakta mig som delägare av Biblioteket.
Om det nu kan vara nåt att skryta med, ne...kanske inte...


Bot och bättring utlovas.


I morgon.



.

1 kommentar:

  1. Muminmammans läshörna?
    Du har nog också läst lika många böcker
    i ditt liv...som det finns på bibblo..

    SvaraRadera