fredag 13 augusti 2010

Annat tempo...

Började dagen med en stadig hotell frukost/lunch innan vi tog itu med sista milen ner till huvudstan.


Hotellet vi bor på nu är lite större rums mässigt än det förra och det känns skönt med mer utrymme. Området verkar lugnt än så länge och det gillar jag mest.
Behöver verkligen sova ut efter allt resande.

*här sover vi*



*här sover Kottarna*


Har även hunnit med att äta middag här. Gott, men vädret är varmt och kvavt så det är mest vatten som lockar.


*jättegott bröd som serverades till maten*



Sen i kväll var vi och hämtade min Mummi och sen åkte vi ut till min kusin och hennes man och hälsade på.
Det var jättetrevligt att träffa dem allihopa.
De bodde så mysigt :-)
Barnen hittade andra mindre mysiga, men nog så intressanta djur...



Mördar sniglar, varvid lilla e snabbt frågade Pappan vad de där sniglarna egentligen mördar.
-Man vill ju liksom veta det.

Ja, man vill ju liksom det...


Sammanfattningsvis har vi nu varit i El Stockholmo i en dag ungefär och jag är helt slut.
Vi har det jättebra, det har vi, men tempot går i rasande fart och bilar susar runt en så det visslar om det.
Alla springer och jag har nackspärr typ av allt jag försöker hinna se. Fast det är ju självförvållat ;-)
Det känns som att huvet är fullt med humlor som surrar, så nu är det nog dags för denna bondunge att gå och ta sig en dusch och sen sova.

Är inte riktigt acklimatiserad än.
Frågan är om jag hinner bli det innan vi åker mot Norr igen...




JL, mitt i den mörka sommarnatten.

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa om hur ni har det i Storstan och se bilder därifrån med. Sen tycker jag att Lilla E:s fråga var högst relevant! ;-) Kram, Anja

    SvaraRadera