onsdag 7 juli 2010

Sommar mat

Kände för nåt lätt idag så jag gjorde pasta sallad till middag.


Blev bra med majs, tonfisk, syltlök, fetaost och lite annat smått och gott.
Fast det blir alltid så mycket sallad, hur lite man än försöker ta av de olika ingredienserna...
Nåja, då finns det till lite lunch i morgon också.

M är och tränar skytte och sen skulle han och hjälpa till att bära lite flytt grejjor.
En god vän till oss flyttar till Kalix nu och det känns så roligt.
Bara jag piggnar till lite ska jag också följa med och hälsa på!
Välkommen hit tjejen!

Under tiden M har varit på vift har jag mumsat på bland det godaste jag vet...


Jordgubbar med mjölk och lite socker på.
Ahh, det här är sommar.

Det är synd att mitt M inte har insett det goda med dessa bär.
Han kan inte alls förstå hur gott jag tycker att det är.
Jag tycker han missar essensen av sommar.
Han unnar mig det.
Mer bär till mig med andra ord ;-)

När Kottarna kommer hem ska vi ta och göra choklad fondue med färska frukter och bär. Det brukar vara en mys kvälls höjdare.
Sist vi gjorde det var det vinter och den säsongens frukter vi hade. Nu kan vi frossa i andra saker.
Saken är den att jag gärna vill ha riktigt mörk choklad.
De andra vill ha ljus.
Eftersom vi nu kör demokrati här isi Sme´, allt som oftast iaf, blir jag säkerligen nedröstad med 3 mot 1.
Men det kan jag leva med.

Jag var ingen älskare av bitter choklad då jag var tre äpplen hög heller.
M är massor med äpplen hög, men det verkar inte göra nån skillnad...
Jag är mer än tre äpplen bred, fast jag tvivlar på att det beror på det ;-)



Närmast i kväll är det fotboll som hägrar.
Jag och M har kommit på nåt kul då vi var ute och åkte bil en kväll och lyssnade på fotbolls matchen på radion i bilen.
En av fotbolls kommentatorerna på radion, Lasse Grankvist, han är skitbra!
Matchen mellan Ghana och Uruguay var så mycket bättre på radion än på tv, enbart pga hans kommentarer.
Så nu ser vi på tv:n men lyssnar på radions ljud.
Det blir såå bra.


Nu andra halvlek strax.
Tyskland-Spanien i semifinal.
Heja Tyskland!
Fast jag hoppas Holland ska vinna hela alltihop.
De är mina favoriter.
Tyvärr vinner sällan mina favoriter. Kan beror på att hur duktiga de är, sällan ligger till grund för vilka jag hejar på.
Jag har andra kriterier... *s*


När min Lillebror var liten gjorde han det enkelt för sig.
Han hejade på de som vann.


Men så blev han aldrig besviken heller....





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar